Nietrzymanie moczu – jak łagodzić objawy?

Problem związany z nietrzymaniem moczu jest z pewnością poważnym problemem. Dotyka on zarówno kobiety jak i mężczyzn i co więcej, znacznie pogarsza jakość ich życia. Jest to przypadłość niezwykle wstydliwa i może być nawet jednym z pierwszych symptomów choroby. Niemniej jednak warto wiedzieć, że można radzić sobie z nią przy wykorzystaniu domowych sposobów. Istnieje bowiem szereg ćwiczeń i treningów, które potrafią załagodzić objawy tej dolegliwości. Jak więc można sobie z tym problemem poradzić?

Czym objawia się nietrzymanie moczu?

Oddawanie moczu to normalna, fizjologiczna czynność każdego z nas. Niemniej jednak zawsze jesteśmy wstanie tę czynność kontrolować. W momencie kiedy pojawia się problem nietrzymania moczu, taka kontrola staje się już pojęciem względnym. Pojawia się upuszczanie moczu, w błahych i prozaicznych sytuacjach jak np. podczas szybszego spaceru czy zwykłego kichnięcia. Jak łatwo można się domyślić, znacznie pogarsza to komfort i jakość życia osób. Co prawda doraźnie zaleca się stosowanie wyrobów chłonnych, które można nabyć np. w sklepie chlonne24.pl. Niemniej jednak na w miarę trwania dolegliwości, może ona znacznie przybierać na sile. Wówczas osobom towarzyszy stałe uczucie wilgoci, a także doświadczają problemów z utrzymaniem odpowiedniej higieny miejsc intymnych. Nietrzymanie moczu może także spowodować powstawanie odparzeń i problemów skórnych. Wobec tego jeśli pojawiły się pierwsze objawy nietrzymania moczu, czyli niekontrolowane popuszczanie, czy niemożność utrzymania moczu w momencie parcia na pęcherz, warto zgłosić się do specjalisty. Nietrzymanie moczu i leczenie tej dolegliwości zwykle nie są zbyt skomplikowane. Doraźne wsparcie wkładkami urologicznymi z pewnością pomoże utrzymać poziom higieny, jednak warto poświęcić chwilę na domowe treningi, które pozwolą się z problemem uporać.

Jakie są sposoby na łagodzenie objawów nietrzymania moczu?

Dzięki domowym sposobom na złagodzenie objawów nietrzymania moczu, można uniknąć krępującej wizyty u specjalisty. Oczywiście w przypadku każdego treningu i każdych ćwiczeń niezwykle ważna jest regularność oraz pełne zaangażowanie. Jednak jak można łagodzić objawy nietrzymania moczu za pomocą domowych sposobów? Oto sprawdzone rozwiązania:

  • ćwiczenie mięśni kegla- to chyba jedno z najprostszych rozwiązań. Mięśnie kegla, podobnie jak wszystkie inne mięsnie w naszym organizmie, potrzebują odpowiedniego treningu, by spełniać swoje funkcje. Wobec tego, jeśli pojawił się problem z nietrzymaniem moczu, to trenowanie mięśni kegla kilka razy dziennie, może skutecznie załagodzić objawy. Wystarczy jedynie je rytmicznie skurczać i rozkurczać.
  • dieta na nietrzymanie moczu– udowodnione zostało, że osoby z otyłością o wiele częściej doświadczają problemów z nietrzymaniem moczu, niż osoby, które zachowują prawidłową wagę. Wobec tego konieczna jest zmiana nawyków żywieniowych. Dieta na nietrzymanie moczu powinna być bogata w nasycone kwasy tłuszczowe, a nie puste kalorie. Warto również zredukować ostre przyprawy i nadmiar soli.
  • trening pęcherza- to kolejny domowy sposób na złagodzenie objawów nietrzymania moczu. Można powiedzieć, że poniekąd metoda ta łączy się również z ćwiczeniem mięśni kegla. W dużej mierze polega ona na tym, by przetrzymać jak najdłużej moment parcia na pęcherz. Wiele osób, borykających się z problemem nietrzymania moczu, wskazuje na skuteczność tej metody.

Domowe sposoby na nietrzymanie moczu i łagodzenie objawów tej dolegliwości, często mogą okazać się skuteczniejsze niż środki farmakologiczne. Ważne jest jednak regularne wykonywanie treningów i odpowiednia dieta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *